Aanstaand weekend begint de zomertijd! Dat geeft weer extra daglicht.

Wij geven alvast een paar tips om de overgang van de winter- naar de zomertijd iets te versoepelen. Veel mensen hebben last van de wisseling van de wintertijd naar de zomertijd… Bereidt u voor…

-Begin morgen met iets eerder opstaan een minuut of 20, overmorgen weer 20 minuten eerder. Je went er dan alvast een beetje aan.

-Blijf aanstaande zondag niet in bed liggen, maar pas je aan, aan de nieuwe tijd. Sta je normaal op zondag om 9 uur op, doe dat dan ook wanneer de klok de nieuwe 9 uur aangeeft ( je slaapt dan een uur korter ).

-Vroeger naar bed, heeft geen zin, je ligt dan een uur langer wakker.

-Doe het ’s avonds iets rustiger aan. Niet te druk, geen tv in de slaapkamer en niet te lang achter de computer.

( zet f.lux op je telefoon en laptop! https://justgetflux.com )

-Zorg voor voldoende daglicht als je opstaat, zodat je lichaam ( daar zorgt het hormoon Cortisol voor ) meteen kan opstarten! Dus gordijnen open! Daglicht zorgt voor het afremmen van het slaaphormoon Melatonine.

Loop ’s morgens even buiten, doe in ieder geval iets actiefs, dan start je lichaam beter op!

We willen u tot slot nog een tip geven:

Geniet van de zomertijd!